A táborba vasárnap reggel indultunk el esőben, ellenben a gyerekek a kora reggeli ébredés ellenére is izgatottak voltak. A vonat utat már belengte a várakozás, hogy az öt nap milyen hangulatban és hogyan fog telni.

Megérkezés után gyors pakolás és a szobák kiosztása történt, megebédeltünk, majd átbeszéltük az előttünk lévő napok programját, megtörtént a tűz- és balesetvédelmi oktatás, valamint felállítottunk közösen egy házirendet. Ezután elindultunk a faluba feltérképezni, hogy mi hol található.

A délután egy része kötetlen játékkal és zenéléssel telt, majd Mester Attila, filmes csoportot vezetője a H52-ben, meglátogatott minket, irányításával filmkészítés vette kezdetét. Feladatuk az volt, hogy dokumentálják a tábor életét, közben, akik szerepelni kívántak, nyelvi gyakorlatokat tanultak, hogy miként lehet fejleszteni a szépkiejtést. Ezzel párhuzamosan a gitározni és énekelni tudók roma dalokat gyakoroltak közösen, illetve versek megzenésítésével próbálkoztak. A tábor egész ideje alatt használták a kamerát, megörökítették a programokat, interjúkat készítettek. Ezzel párhuzamosan a fotózással is ismerkedtek, ismeretet szereztek a tükörreflexes fényképezőgép használatáról, valamint a képkomponálás alapjairól.

Közben elkezdődött a tűzifa összegyűjtése és előkészítése a vacsorához, pincepörkölt készült bográcsban, melyet az egyik fiatal főzött a többiek segítségével. Miután megvacsoráztunk, a felelősök elmosogattak és feltakarították a konyhát, majd a tűznél folytatódott a zenélés, éneklés és a felhőtlen jókedv.

Hétfő reggel, mire a többiek felébredtek a felelősök előkészítették a reggelit, majd evés után mindenki kivette a részét a takarításból, így pillanatok alatt tiszta lett az egész ház. Közben nekiálltak az ebéd elkészítéséhez, mely rizses hús volt.

Ebéd és mosogatás után vonatra ültünk, hogy Drégelypalánkon megnézzük a várat. A romhoz vezető túra közben a népi kultúráról beszélgettünk. Fenn a várban megcsodálhattuk a gyönyörű kilátást, illetve a fiatalok megismerték a vár történelmét, illetve felolvastuk Arany János Szondi két apródja című versét.

Miután hazaértünk, nekiálltunk a tűzrakásnak, hiszen szalonnasütés volt a terv. A sütögetés közben a vidéki életről beszélgettünk, a tradicionális pásztorkonyháról, valamint a betyáréletről.

Miután leszállt az éj, éjszakai túrára indultunk, mely hatalmas izgalmat váltott ki a kisebbekből és a nagyobbakból egyaránt. Az időjárás kegyes volt hozzánk, ezért egy mezőn megcsodálhattuk a csillagos eget, megmutattunk néhány csillagképet, ennek kapcsán indult el egy beszélgetés földünkről, a világegyetemről és más asztrofizikai kérdésekről. Jó volt megtapasztalni azt az érdeklődést, amit az ismeretlen végtelenség váltott ki belőlük.

Kedden a reggel az előző naphoz hasonló rutinnal kezdődött, ebédre bolognai spagetti készült, melynek elfogyasztása után ismét vonatra szálltunk ezúttal Nógrádra.

Elsőként meglátogattuk a várat, ahol megismerték a vár történetét.

Utána kigyalogoltunk a vadasparkba, ahol alkalmunk volt többféle állattal találkoznunk, disznók, szamarak, struccok, birkák és kecskék tolongtak a kerítéseknél, és épp ugyanakkora érdeklődéssel nézegettek minket, mint a fiatalok őket. A program legérdekesebb része azonban az esti etetés volt. Traktor utánfutón szállítottak ki minket az erdőn keresztül egy nagy tisztásra, ahol magaslesre másztunk, és onnan figyelhettük, amint etetésre gyülekeznek a dámszarvasok, gímszarvasok, vaddisznók, és muflonok. Közben csatlakozott hozzánk Branyecz János és Horváth Kristóf, akik zenés illetve színjátszó foglalkozást tartanak az irodánkban. Miközben kezdetét vette az etetés a vadaspark vezetője mesélt a park működéséről, bemutatta az ott élő állatokat. Visszafelé gyalog mentünk, egy nagyon barátságos szarvastehén kísért minket az úton.

Szerdán a reggeli után buszra szálltunk, ezúttal a cél a Bánki-tó volt. A nagy melegben megváltás volt egy mártózás a tó hűs vizében. A nap pancsolásról, kötetlen és csapatépítő játékokról szólt. Ebédünket a strandon vásároltuk, a gyerekek fellélegeztek, hogy most nem kell főzni.

Az este vacsorával, beszélgetéssel, játékokkal és persze zenéléssel telt.

Csütörtökön reggel, miután elfogyasztottuk a reggelit, közösen nekiálltunk a ház teljes kitakarításának, hogy úgy adjuk át a tulajdonosnak, ahogyan az fogadott minket. Miután befejeztük, kicsit fáradtan, de kellemes emlékekkel gazdagodva ültünk fel a vonatra, hogy hazaérjünk Budapestre.