Szociális diagnózis
Szolgáltatás leírása
A szociális diagnózis valójában nem szolgáltatás, hanem eszköz: komplex, mindenre kiterjedő szükségletfelmérés, mely a klienssel közösen, vele egyetértésben és az ő hozzájárulásával készül el.
A szociális diagnózis célja:
- az igénylő problémájának megismerése, definiálása, majd ennek alapján szükségleteinek meghatározása és a szükségleteinek megfelelő szolgáltatások megállapítása
- a járásban, illetve a járásban élő igénybevevők számára elérhető szolgáltatások és szolgáltatók feltérképezése
- az igénylőnek a szolgáltatókhoz történő irányítása, eljuttatása
- a kliens út lerövidülése: célunk, hogy az ügyfél rövidebb úton jusson el a számára megoldást vagy segítséget nyújtó szolgáltatáshoz
Hogyan készül a szociális diagnózis?
- Az ügyféllel közösen és vele egyetértésben készül el.
- Módszertana: irányított mélyinterjú (1-3 alkalom, alkalmanként maximum 60 perc).
- Helye: Család- és Gyermekjóléti Központ vagy más intézmény területén, szükség szerint az ügyfél otthonában. (Ez utóbbira mindenképpen sor kerül egyszer, a lakhatási és családi környezet megismerése érdekében.)
Igénybevétel módja
Az igénybevétel közvetítéssel vagy önkéntesen történik:
- családsegítő közvetíti az ügyfelet
- esetmenedzser közvetíti az ügyfelet
- önkéntes megkereséssel maga az ügyfél kéri
- az Szt. szerinti jelzőrendszeri tag (jegyző, járási hivatal, szociális vagy egészségügyi szolgáltató, intézmény, valamint a pártfogói felügyelői és a jogi segítségnyújtói szolgálat) kezdeményezi
Iratminták
Iratminta neve
Iratminta neve
Kapcsolat
Ügyfélfogadási idő:
Hétfő: 08:00 – 18:00
Kedd: 08:00 – 16:00
Szerda: 08:00 – 16:00
Csütörtök: 08:00 – 18:00
Ferencvárosi Szociális és Gyermekjóléti Intézmények Igazgatósága (FESZGYI)
Család- és Gyermekjóléti Központ
Korponai Rita: csgyk@feszgyi.hu
tel.: 216-2876, 216-2875
1091 Budapest, Üllői út 69.